6094121609 |
Transformació artística en espais |
2020-2021 |
Grup de treball. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
4/2/2021 - 20/5/2021 (40 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Activitat en format virtual
Dia de la setmana: Dijous
Periodicitat: Mensual |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest grup de treball sorgeix de la necessitat de crear recursos creatius que permetin al docent tenir una autonomia i un ventall de propostes globalitzadores davant de qualsevol projecte artístic, indistintament de la matèria o del nivell educatiu que imparteixin.
|
| |
Objectius |
1- Realitzar composicions creatives i/o funcionals adaptant-les a les diferents necessitats dels centres.
2- Representar formes bidimensionals i tridimensionals, estàtiques o en moviment.
3- Experimentar i/o improvisar amb materials i tècniques.
4- Desenvolupar projectes artístics disciplinaris o interdisciplinaris tant personals com col•lectius.
5- L'expressió artística com a llenguatge de comunicació tot fent desenvolupar l'estima i el gaudi per l'art.
|
| |
Continguts |
1- Revisió de tots els recursos artístics i plàstics dels que disposa un docent en una aula.
2- Exploració sobre les diferents possibilitats artístiques enfocats a la recerca i creació d’imatges plàstiques.
3.- Planificació, creació i recursos de l’obra a realitzar a partir del coneixement de manifestacions diverses de l'art contemporani.
4- Identificació, experimentació i familiarització amb els materials adequats a la creació artística.
Metodologia de treball
El grup de treball tot i plantejar-se amb un caràcter teòric-pràctic, serà essencialment experimental. S’incideix especialment en les fases inicials del procés del projecte, intentant obrir el màxim nombre de possibilitats de cada proposta. És, precisament, en aquesta fase inicial, on la intuïció, la recerca d’informació, la capacitat d’anàlisi i l’experiència personal es presenta amb més intensitat i es generarà la idea que serà l’eix vertebrador del projecte.
Crearem metodologies de treball amb les quals el docent de qualsevol especialitat i nivell sigui capaç de generar projectes concrets i alhora pugui adquirir les eines bàsiques necessàries per fer possible el desenvolupament de les seves idees. Tot això apropiant-se de conceptes estètics, vivencials i plàstics.
Fase 1.- Per començar a treballar es presentaran propostes i es debatran les diferents opcions de realització. Si s’escau, es donarà informació gràfica i conceptual.
Fase 2.- En aquesta fase cal analitzar, reflexionar, recopilar i saber gestionar la informació obtinguda, de manera que cadascú sigui capaç de generar coneixements i compartir-los amb els altres.
Fase 3.- Cada membre del curs, i de manera individualitzada, es posicionarà en un projecte propi que desenvoluparà tot ajustant-se a: la temporalització, les accions, els materials, etc., per poder arribar a la resolució final.
Fase 4.- Depenent del desenvolupament, es decidirà quan es fan les sessions conjuntes, en les que es compartirà el treball realitzat al centre i es podrà opinar sobre altres propostes, rebre crítiques i suggeriments dels companys i reflexionar sobre el seu propi procés.
Hi haurà un seguiment individualitzat, donant importància tant al desenvolupament com a la resolució final. Totes les propostes es presentaran i es debatran conjuntament.
Es recopilarà tota la documentació de totes les propostes i es compartirà el material consultat: esbossos, textos, fotografies, bibliografia... que servirà per realitzar un dossier final.
|
| |
Observacions |
Activitat proposada pel CRP del Segrià per acreditar el perfil d'educació visual i plàstica.
|
| |
Formador/a |
David Vallverdú Parera (Coordinador)
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Avaluació dels materials i/o evidències justificades en el treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Grup de treball per a mestres i professorat internivells d'educació infantil, primària i secundària.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
04/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
18/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
25/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
11/03/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
25/03/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
08/04/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
22/04/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dijous |
06/05/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 9 |
dijous |
13/05/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 10 |
dijous |
20/05/2021 |
1700 |
1900 |
|
| |